Cutiuta

Cu mult timp in urma, atat de mult incat de n-ar fi, mai ca nici nu s-ar povesti…am primit in dar o cutiuta.

Pentru ca „am fost cuminte”.

Asteptam o altfel de cutie mica. Poate ca cea de la 18 ani in care era un soi de verigheta din argint. O cutiuta ceramica ieftina, cu un bebe blond lipit pe ea. De o valoare mare pentru mine.

….

Pe cutiuta noua, de asemenea din ceramica, de data asta smaltuita si „pictata”, am urat-o cu o ora atroce. Din prima secunda. Cutiuta asta era de o goliciune fioroasa, atat in interiorul ei cat si si al mandrului cumparator. Un cadou absolut random, doar ca sa nu vii cu mana goala cand pleci cu cucu gol.

….

Au fost si alte cutii in viata mea:

  • una mare din lemn, in care mi-am inchis prima relatie „serioasa”;
  • una chicioasa, dar frumoasa, ce pare din argint, in care mi-am inchis primul suflet pereche;
  • o cutiuta mica, rosie, in care adun mesajele din prajituri;
  • o cutie de bomboane in care tin flori uscate…

…….

Mi-as dori ca in ultimile clipe de viata, batrana fiind, dupa o viata traita in continuare dupa reguli proprii, fara compromisuri si fara mizerii, sa imi inmanezi o ultima cutie. O ultima cutie inainte de cutia finala si rece din lemn captusit cu satin….

Mi-as dori sa te vad, sa iti vad ochii pe care i-am iubit atat de mult, si sa ma faci sa plang si sa rad cu un singur gest. Sa ma faci sa trec dincolo cu un zambet atat de greu de sters de pe chip incat sa fie nevoie de vreo 7 lamai (pomul, nu fructul), pentru ca iadul sa nu mai para un loc atat de vesel…

Mi-as dori sa deschid o cutie mica, din lemn, pe care sa fie gravat ca m-ai iubit intotdeauna. Si, in cutie, sub o petala de trandafir alb, sa gasesc atatea safire cat numarul zilelor in care nu te-ai gandit la mine.

…….

M-as prapadi de ras. Ori as muri ingropata in pietre albastre, ori as muri cu ochii plini de cea mai luminoasa fericire.

……

Si apoi as mai rade o data: in iad nu cresc lamai!!!

…..

Pentru fiecare cerc, o cutie. Lipseste una. Oare???

Lasă un răspuns

